Hosting

szerverek elhelyezése, webtárhely, virtuális szerverek

Üzemeltetés
irodai üzemeltetés, szerverek üzemeltetése, IT hálózatépítés



Fejlesztés
komplex rendszerek fejlesztése, webfejlesztés, portálok, weboldalak

Tanácsadás
vállalati IT tanácsadás kis-, közép- és nagyvállalatok számára
Webfejlesztés
Az egyszerű webes megjelenéstől az összetett, nagy látogatottságú webportálok fejlesztéséig, minden területen jelentős tapasztalatunk van.
TOVÁBB
Olé Szerverhotel
Budapesten kiépített szervertermünkben tudjuk elhelyezni szervereit. A BIX-ben 100 Mbit-es és Gbit-es szerver elhelyezési lehetőséget kínálunk.
TOVÁBB
Virtuális szerverek
VPS hosting szolgáltatást nyújtunk virtuális szerverek kiszolgálására dedikált szerver számítógépeken.
TOVÁBB
IT üzemeltetés
Kis irodák, és nagy irodahálózatok informatika infrastruktúrájának kiépítése, folyamatos üzemeltetése. VPS, Szerverüzemeltetés
TOVÁBB

Tudásbázis: Webfejlesztés

Weblap:

Definíció szerint a következő:

“Egy vagy több webes forrásból származó információk összessége, amelyet egyidejű feldolgozásra szánnak, és egy egyszeri URI határoz meg. Jobban mondva, egy weblap egy webes forrás, amely további webes forrásokat foglalhat magába egyetlen közös egységként való feldolgozásra, és azon egyedüli webes forrás URI-je hivatkozik rá, amely nem foglaltatik benne.” - World Wide Web Consortium

Weblapot megfelelő protokoll segítségével személyi számítógépünkön (például otthonról), az internetről vagy bármilyen más számítógép-hálózatról érhetünk el. weblapokat az interneten a webcímükkel, vagy más néven URL-jükkel, vagy URI-jükkel azonosítjuk. Ez teszi lehetővé, hogy a weboldalakra minden felhasználói környezetben egységes módon hivatkozzunk.

Weblap elérési lehetőségek:

  • a webcím beírása a webböngésző címsorába,
  • kattintás egy másik weboldal hiperlinkjére,
  • előhívás a böngésző Kedvencek vagy Könyvjelzők funkciója segítségével.

A weblap közvetve vagy közvetlenül a webcím felhasználásával érhető el.

A weblap célja:

A weblapokat általában azért készítik, hogy a mögötte álló cég vagy személyről információt közölhessenek az internetes közösségnek. Mivel napjainkban sok esetben a weblap az, amivel egy vállalkozás/személy esetén először találkozik a z ember, ezért fontos, hogy hogyan is néz ki a weblap,mert ez alapján ítéli meg az ember a weblap mögött lévő céget/magánszemélyt.

Hazánkban sok szinonimája honosodott meg: weblap, weboldal, webhely, honlap, melyek mind ugyanazt a fogalmat takarják.


Bemutatkozó weboldal:

Egy bemutatkozó weboldal nem szolgál másra, mint, hogy információt nyújtson adott cég vagy magánszemély szolgáltatásairól, árult termékeiről, illetve az árakról. Az jellemző ezen oldalakra, hogy lényegre törőek, tömören fogalmaznak és ügyfélbarátok. A weboldal nem lép interakcióba a látogatóval, csak információt közöl, melyet a fogyasztó elolvas, és ha tetszik neki akkor felveszi a kapcsolattatot a céggel vagy magánszeméllyel.


Statikus és dinamikus weblapok:

A honlapok lehetnek statikusak és dinamikusak.

Statikus weblapok

Tartalma állandó, nem változik (például bemutatkozó oldalak) csak manuális átszerkesztéssel, melynek létrehozására alkalmas a HTML és JavaScript és minden kliens oldalon futó webes nyelv. Vagyis a statikus honlapok karbantartása és frissítéséhez szakemberre, hozzáértő informatikusra van szükség.

A dinamikus weblapok

CMS - tartalomkezelő rendszerek segítségével szerkeszthetőek. Ismételten végezhetőek azonos műveletek egyszerűen (például hírportálok) és nem kell a forráskódot manuálisan szerkeszteni, mert azt a honlap motor állítja elő sablonszerűen. Ezért az ilyen honlapot bárki karban tudja tartani és frissíteni. A dinamikus weblapokhoz is szükség van egy-egy olyan leíró nyelvre (például PHP, Java), amely szerveroldali és a szerveren képes a felvitt információkat/adatokat rögzíteni akár szöveges (fizikai fájlok), akár adatbázisba betárolás formájában (például mySQL, postgreSQL).

Webfejlesztés előtt érdemes kitalálni milyen típusú weblapot szeretne az ember, mert ettől függ, milyen szempontoknak kell majd a végén megfelelnie a weblapnak és ennek megfelelően kivitelezni a webfejlesztést.

Webáruház, webshop:

Webáruház vagy webshop az a hely az interneten honnan az emberek szolgáltatásokat és terméket rendelhetnek. A legtöbb esetben e termékekhez házhozszállítás útján jut hozzá a rendelő, de vannak például jogdíjas digitális tartalmakat áruló webáruházak, például zene webáruházak, ahol szállítás nem történik, csak a díj megfizetése után a zenéhez juthatunk hozzá.


Webcím:

A webcím az interneten megtalálható bizonyos erőforrások (például szövegek, képek) szabványosított címe. Gyakran használják a webcím, helyett az URL kifejezést, mely a Uniform Resource Locator vagyis egységes erőforrás-azonosító rövidítése.


URI:

Az Uniform Resource Identifier vagyis az egységes erőforrás-azonosító rövidítése,mely valójában egy rövid karaktersorozat. Ezt használják a webes erőforrások azonosítására. Közismert példái a webcímek, más néven URL-ek.

Az URI az erőforrást k2 féleképp azonosíthatja: hely szerint (URL) vagy név szerint (URN). Az URL olyan URI, amely azzal határozza meg az erőforrást, hogy hogyan lehet azt elérni. Például a http://hu.wikipedia.org/ URL egy olyan URI, amely a magyar Wikipédia honlapját azonosítja, és magában foglalja azt is, hogy ennek az erőforrásnak valamilyen formája (a honlap aktuális HTML kódja) elérhető a hu.wikipedia.org nevű kiszolgálóról HTTP protokollon keresztül.

Az URN-re példa lehet a következő: urn:isbn:0-395-36341-1. Ez egy olyan URI, amely egy könyvet azonosít az ISBN-adata alapján. Ezzel az URN-nel azonosítottuk a könyvet anélkül, hogy bármit mondtunk volna a helyéről vagy az elérhetőségéről.


CMS:

Az angol Content Managment System rövidítése.

CMS - tartalomkezelő rendszerek segítségével a weboldalon lévő, a látogatóknak szóló tartalmak szerkeszthetőek: frissíthetőek, törölhetőek, új menüpontok létrehozhatóak, képeket lehet feltölteni, stb. Mindezt egy jelszóval védett adminisztrációs felületen keresztül programozói ismeretek (HTML nyelv, weboldal feltöltési módszerek, stb.) nélkül is elvégezhető. A CMS-ek használata nem bonyolultabb, mint egy közösségi oldalon lévő profil módosítása. Így teljesen kezdők is képesek weblapok elkészítésére.

A CMS-ek legfontosabb feladatai közé tartozik a könnyen megvalósítható adattárolás és adatelérés, az egyidejű adattárolását és megosztást biztosítása számos felhasználó számára, a redundáns adatbevitelt csökkentése, a szerep szerinti szabályozás hozzáférésének megteremtése (a felhasználó szerepétől függ az adatok láthatósága és módosíthatósága), a kimutatások összeállításának egyszerűsítése és a felhasználói kommunikáció segítése. Továbbá a CMS a modern webfejlesztés és a weblap karbantartás egyik elengedhetetlen eszköze. Ma már léteznek olyan cms-ek is, melyek használatához nincs szükség programozói ismeretekre.

Sablon, template:

Egy sablon, egy olyan többször használatos design. Sablon kialakításánál semmilyen utalás nincs a használó cégre, vagy személyre, ezért nem lehet és nincs egyedi logója se. Vannak tematikus sablonok (csak bizonyos témákban lehet felhasználni), illetve generikus sablonok (abszolút téma függetlenek).

Rengeteg kiváló kialakított ingyenes sablon van, ám mégis csak sablon, ezért soha nem lesz egyedi a honlapunk. Mindezeken felül egy a legtöbb ingyenes sablon használata során kötelezően el kell helyezni a sablon készítőjének linkjét az oldal alján. Ez nem zavaró, de sajnos még egyértelművé teszi, hogy az oldal egy sablon.

Egyedi design:

Egyedi designról akkor beszélünk, ha egy weboldalt grafikus kinézetét egy szakember készíti el. Hátránya, hogy drágább, mint a sablon. Előnye, hogy teljesen egyedi megjelenést tesz lehetővé. Ha egy weboldal estén a brand kiépítése is cél, elengedhetetlen egy egyedi design kialakítása, ezért ezt  és a többi webfejlesztési munkákat bízza szakemberekre.


Tárhely szolgáltatás:

A tárhely szolgáltatás nem más, mint egy weboldal elhelyezése egy folyamatosan internetre kötött szerveren, mely lehet saját vagy egy szolgáltató tulajdona. Egy szerveren rengeteg weboldal tárolható. Ha saját szerveren helyezi el az ember a weboldalát, akkor általában szerver helyet bérel egy szolgáltatótól.

Általában tárhely bérlése esetén arról beszélünk, amikor a weboldalt egy adott szolgáltató szerverén tárolják.

Amikor a beírjuk a böngészőbe a weboldal domain nevét, akkor az arra a szerverre mutat, ahova a weboldal fel van töltve. A domain beírásával a tárhelyen lévő weboldal töltődik be a böngészőbe.


Google Keresőoptimalizálás:

A keresőoptimalizálás egy gyűjtő fogalom, mely olyan weboldali változtatásokat, és folyamatokat összesíti, amivel egy weboldal jobb pozícióba tud kerülni a Google keresőjében, vagyis egy webfejlesztési módszer. Három alap módszer létezik a weboldalak előrejutására:

1. A weboldal megfelelő szerkezeti kialakítása

2. A megfelelő tartalmi kialakítása

3. Az oldalra mutató linkek száma és minősége

 

A minőség összefüggésben van a tartalmi hasonlósággal, és a linkelő oldalra mutató linkek számával, és minőségével.

 


Siker díjas keresőoptimalizálás:

A sikerdíjas keresőoptimalizálás olyan webfejlesztési szolgáltatás, mely esetén az ügyfélnek csak akkor kell fizetnie, ha az optimalizálás eredményes.

Az Olé esetében havidíjas konstrukció áll rendelkezésre. Csak akkor kérünk fizetséget, ha az adott weboldal az elsők közé kerül a Google keresőjében és csak addig kérünk havidíjat, amíg az elsők között is marad. Vagyis a webfejlesztésért csak addig fizet, amíg annak kézzel fogható eredménye van.


Kereső hirdetések:

A Google keresőjében két féle hirdetés található: az organikus (fehér hátteres) és a fizetett hirdetések (jobboldalt, és az organikus találatok felett, sárgásbarna háttérrel).

Ezen hirdetések közé szintén érdemes bekerülni, mivel itt meghatározható, hogy milyen kulcs szavakra kerüljön adott weboldal előre kerülni a fizetett találatok között, hasonlóan, mint a keresőoptimalizálás esetében. A bekerülés is a webfejlesztés témakörébe tartozik.

Az ilyen típusú hirdetések megjelenése után nem kell fizetni, csak a kattintások után. Vagyis csak akkor fizet az ügyfél a szolgáltatásért, ha egy érdeklődő, esetleg potenciális vevő a hirdetésre kattintva az adott weboldalra jut, mivel felkeltette a hirdetés szövege a figyelmét.


Affiliate program:

Az affiliate program az internetes hirdetés egyik fajtája, mely a webfejlesztés egyik eszköze is egyben. Leggyakrabban szolgáltatók, vagy webshopok szoktak affiliate programot létrehozni. A hirdető (pl.: egy szolgáltató) kiad bizonyos hirdetéseket, melyek elhelyezésért az affiliate programba bejelentkezők jutalékot kapnak. Léteznek PPC hirdetések, mely esetben kattintás alapon fizet az affiliate program tulajdonosa. Illetve van olyan, hogy lead alapú programok, amikor valamilyen weboldalon történő tevékenység (pl.: egy regisztráció) után fizetnek, és emellett akadnak olyan programok is, melyek csak akkor fizetnek, ha a reklámra rákattintanak, majd vásárolnak is a hirdetett weboldalon.


Linképítés:

A keresőoptimalizálás egyik legfontosabb része. Léteznek link katalógusok, melyekbe bárki beajánlhatja a linkjeit. A linképítés valójában nagyon sok katalógusba való link ajánlásból áll.


PR cikk:

A PR cikk az internetes hirdetéseknek, és ezáltal a webfejlesztések egyik leggyakrabban alkalmazott módja. Nem sokban különbözik a hagyományos, írott újságokban vásárolható PR cikkektől. Egy adott témával foglalkozó portálnál vagy weboldal esetében egy PR cikk vásárlása nagyon nagy látogatottságot, és sok vásárlót hozhat. Ellenben érdemes jól átgondolni, megéri-e PR cikkes hirdetést csinálni, mert hatékonysága előre sokkal nehezebben számítható, mint a többi hirdetési formánál.


eDM levél:

Az eDM vagyis az elektronikus hirdető levelek szintén egyik fajtája az internetes hirdetéseknek. Előnye, hogy sok vásárlót hozhat, valamint egyszerűen és költséghatékonyan kivitelezhető. Hátránya, hogy napjainkra az ilyen típusú hirdetések a spam kategóriába tartoznak, kivéve azok számára kiket valóban érdekel. Ezért ez a típusú hirdetés egy komoly cég esetében nem ajánlatos, mert brand romboló.


 










Az árak az áfát nem tartalmazzák.