Hosting

szerverek elhelyezése, webtárhely, virtuális szerverek

Üzemeltetés
irodai üzemeltetés, szerverek üzemeltetése, IT hálózatépítés



Fejlesztés
komplex rendszerek fejlesztése, webfejlesztés, portálok, weboldalak

Tanácsadás
vállalati IT tanácsadás kis-, közép- és nagyvállalatok számára
Webfejlesztés
Az egyszerű webes megjelenéstől az összetett, nagy látogatottságú webportálok fejlesztéséig, minden területen jelentős tapasztalatunk van.
TOVÁBB
Olé Szerverhotel
Budapesten kiépített szervertermünkben tudjuk elhelyezni szervereit. A BIX-ben 100 Mbit-es és Gbit-es szerver elhelyezési lehetőséget kínálunk.
TOVÁBB
Virtuális szerverek
VPS hosting szolgáltatást nyújtunk virtuális szerverek kiszolgálására dedikált szerver számítógépeken.
TOVÁBB
IT üzemeltetés
Kis irodák, és nagy irodahálózatok informatika infrastruktúrájának kiépítése, folyamatos üzemeltetése. VPS, Szerverüzemeltetés
TOVÁBB

Tudásbázis: Keresőoptimalizálás

SEM avagy keresőmarketing

A SEM az angol Search Engine Marketing rövidítése, az online marketing egyik fajtája, amely eszközeivel egy weblap láthatóságát akarja növelni a keresők találati oldalain. A keresőmarketing fő eszközei a következőek:

  • Keresőoptimalizálás
  • Fizetett hirdetés
  • Fizetett listázás
  • Szövegírás

A keresőmarketinggel foglalkozó cégek feladata elsősorban azon erősségek és hátrányok felkutatása, melyek segítségével hatékonyabbá tehető egy weboldal láthatósága a keresőkben.


SEO avagy keresőoptimalizálás:

A SEO az angol Search Engine Optimization rövidítése, melynek magyar megfelelője a keresőoptimalizálás. A keresőoptimalizálás célja, hogy egy honlap minél jobb helyezést érjen el a normál találatok közt azon kulcsszavakra, amelyeket a weblap tulajdonosa fontosnak tart. A normál találatok közül a legtöbb internet felhasználó nem néz meg 10-20 db-nál többet (ez általában az első két oldalnak felel meg). Keresőoptimalizálás során arra kell tehát törekedni, hogy az első kb. 20 oldal között legyen a keresőoptimalizálandó honlap. Ezt elsősorban a weboldal struktúrájának és tartalmának olyan alakításával éri el, mely a weblapot jól olvashatóvá teszi a keresőmotorok robotjai számára.. A keresőoptimalizálást egyre elterjedtebben hívják keresőPR-nek, vagy SEPR-nek is, mivel a hagyományos PR működéséhez áll legközelebb. Ha valaki érvényesülni szeretne az interneten, és ráadásul terméket vagy szolgáltatást kínál, akkor feltétlenül kell keresőoptimalizálást végeznie, lehetőleg folyamatosan, hogy ne üssék ki a versenytársak.

Fizetett hirdetés:

A keresőoptimalizálás után az egyik legelterjedtebb keresőmarketing módszer. A keresők oldalain, az organikus (avagy természetes) találatok mellett a találati oldalakon gyakran megjelenő hirdetések. Legelterjedtebb formája az úgynevezett PPC (pay per click magyarul elszámolás kattintásonként) szolgáltatás. A PPC lényege az, hogy az internetes hirdető csak a valós látogatókért fizet. Ez egy hatalmas előny például a hagyományos bannerekkel szemben, ahol a megjelenítés alapján történik az elszámolás.


Fizetett listázás:

A fizetett listázás (paid inclusion) olyan keresőmarketing eszköz, amelynél a keresőmotor díjazás ellenében szerepelteti az adott honlapot a találati listában. A fizetett listázás esetén tipikus fizetési mód az éves díj, de előfordul a kattintás utáni fizetés is, ám a leggyakoribb azonban a vegyes elszámolás alkalmazása. Sok kereső lehetőséget ad arra, hogy a cégek megvásárolják a találati listában való szereplésüket.


Szövegírás:

Olyan keresőmarketing kapcsolódó tevékenység, amely összefügg mind a keresőoptimalizálással, mind pedig a már oldalunkon járó látogatók potenciális vásárlóvá konvertálásával.


Kulcsszavak sűrűsége:

A keresett szavak előfordulása szempontjából fontos weblapjellemző, mely megadja, hogy az adott honlapon a kulcsszavak milyen gyakorisággal fordulnak elő, mi a weboldal mérete stb. Minél informatívabb, adott témához kapcsolódó tartalmat felmutatni tudó weboldalról van szó, annál előrébb kerül a találati listában. Vagyis a keresőoptimalizálás alapja.


Banner:

A web banner vagy simán csak banner egyik formája az internetes hirdetéseknek. Maga a reklám nem más, mint egy kép, melyekre rákattintás után az adott weblapra irányítják a böngészőt. A kép általában GIF vagy Flash formátumú és gyakran párosul animációval, zenével vagy videóval.


Normál találat:

Normál találatoknak azokat a keresők által visszaadott találatokat nevezzük, amik fizetéssel nem befolyásoltak, csak a keresőmotorok belső logikája alapján kerültek a találati lista adott helyére.

Bejárható weboldal:

A bejárható weboldal, olyan weblap, amelyet a keresőrobot csak az oldalon lévő linkek alapján képes bejárni. Régen nagyon divatos volt a keretes weboldal, mely nem tartalmazza a menüpontokat, hiszen azok külön oldalként, külön keretben jelennek meg. A látogató, ha rákattint a találati listán a weblapra, akkor egy olyan oldalra jut, ahol ugyan ott van a tartalom, ami érdekli, de a menüpontokat nem láthatóak, így megreked azon az oldalon, nem tud tovább menni. A keretek segítségével a weboldalszerkesztő több részre oszthatja a böngésző ablakát, és minden egyes ablaknak megmondhatja, hogy melyik oldal töltődjön a keret helyére. A technika segítségével tehát több oldal jelenik meg a böngészőben egyszerre. Amikor a látogató rákattint a menüpontra, akkor a menüpontot tartalmazó oldal változatlan marad, és a másik keret tartalma cserélődik le az új oldalra. A keresőoptimalizálással a célunk az, hogy oldalaink megjelenjenek a találati listán, az emberek rákattintsanak és landoljanak oldalainkon.

Navigáció:

A keresőrobot, amikor bejárja a website oldalait, akkor gyakorlatilag hivatkozásokat keres, és sorra látogatja meg a hivatkozott oldalakat. A keresőnek el kell döntenie, hogy egy adott oldal miről szól, amit a következő két szempont együttes figyelembe vételével tud véghezvinni:

  • Az oldal tartalma (erről bővebben később még lesz szó) alapján
  • Az oldalra mutató hivatkozások szövegei (anchor text) alapján

 


Domain, fájlnevek, URL keresőoptimalizálás szempontjából:

A keresőoptimalizálás szempontjából a jó domainnév és a szép URL is fontos. A domainnév nem változtatható a regisztrációt követően. Az URL-ek viszont tetszőlegesen változtathatók, ezáltal utólag is optimalizálhatók. A legjobb esetben az adott oldalra választott kulcsszó is szerepel a fájlnévben, ezáltal az URL-ben is. Ha több szóból áll a kulcsszavunk, akkor érdemes azt kötőjellel elválasztva megalkotni belőle a fájlnevet.


CTnetwork:

A CTnetwork Magyarország első szöveges hirdetési hálózata, mely 2004-ben indult el a Hírek Média üzletágaként. 2008-ban bevezette képes hirdetési szolgáltatását, melynek keretében a szöveges hirdetések már képgalériákban és híroldalak illusztrációs anyagain is megjelentek. A rendszerben az elszámolás kattintás alapon történik (pay per click), vagyis a hirdetők csak a tényleges kattintások után fizetnek.


Head tagok:

Head elemeknek nevezzük a <h1></h1>, <h2></h2>, <h3></h3>, <h4></h4>, <h5></h5>, <h6></h6> tag-eket, az oldal címeit kell ilyen elem közé tennünk. Keresőoptimalizálás szempontjából a h1 a legfontosabb szövegrészt jelöli.


TITLE tag:

A böngésző tetején megjelenő szöveg, mely a HTML forrásban az elemek között található. Keresőoptimalizálás szempontjából az egyik legfontosabb része a weboldalnak, mivel a keresők ezt jelenítik meg a találati listán, vagyis erre kattintanak, vagy éppen nem kattintanak a felhasználók.


Meta keywords:

A HTML tag egyik típusa, melyben a kulcsszavakat adatjuk meg. A szavakat és kifejezéseket kell ide írni vesszővel elválasztva, Régebben sokkal jelentősebb szerepe volt a keresőoptimalizálásban, mint manapság.


Meta description:

A HTML tag egyik típusa, mely az oldal tartalmának 1-2 mondatos összefoglalására szolgál. Érdemes figyelni arra, hogy a szöveg hossza 150-200 karakternél ne legyen hosszabb. A meta keywords-höz hasonlóan nem akkora már a szerepe ennek a HTML tagnek, mint régebben, annyira azonban ez is fontos, hogy foglalkozzunk vele.


 



 









Az árak az áfát nem tartalmazzák.